• více než 20.000 produktů online
  • bezpečný nákup
  • móda pro každý typ postavy
Normální velikosti (pánská móda)
  • 46
  • 48
  • 50
  • 52
  • 54
  • 56
  • 58
  • 60
  • 62
  • 64
  • 66
  • 68
  • 70
  • 72
  • 74
  • 76
  • 78
  • 80
  • 82
  • 84
  • 86
od
do

Pánské mikiny

Když se řekne mikina, už dávno by se vám neměla vybavit v mysli část sportovního outfitu. Protože aktuálním číslem jedna v nošení pánských mikin je jejich zakomponování do elegantního outfitu. A pokud chcete následovat nejžhavější módní diktát světa, natáhněte si přes mikinu elegantní sako, hoďte si kapuci na hlavu, na zápěstí připněte kovově lesklé hodinky a obujte polobotky. I tak to totiž jde. A i tak to vypadá skvěle.

Sweat(232)
Seřadit podle:

Ale tušíte vůbec, kde se mikina vzala ... ?

Podle slovníku Merriam-Webster se slovo "mikina" zhmotnilo v roce 1925. Je označována jako model bez límce, s dlouhými rukávy, nadrozměrný pulovr vyrobený z hrubé hebké bavlny. Nejčasnější mikiny byly šedé a nosili je sportovci na trénincích tradičních sportů. Mikiny poskytovaly nejen teplo, ale jak jejich původní název "Sweatshirt" prozrazuje, také vlastní funkční schopnost absorbovat pot během cvičení. Ta skutečně první byla značková. Byla to sportovní mikina, která se nosí dodnes. Vynalezl ji Benjamin Russel v 20-tých letech minulého století jako dres pro svého syna, který hrál americký fotbal. Tehdejší dresy z vlny rozhodně nebyly na sport příliš vhodné a protože první mikina z bavlny vzbudila velký zájem, dal se Russel do výroby mikin a brzy právě díky nim otevřel svůj první obchod se sportovním oblečením. Ano, hádáte správně, první mikinou byla značková mikina Russel Athletic, která se s oblibou nosí dodnes. Ale proč ji nazýváme "mikina", když celý svět volá tento kousek "Sweatshirt"? Svůj název dostala podle postavičky Mickey Mouse, protože právě myšák Miki se na nás usmíval z prvních dostupných modelů u nás.

Mikiny a reklama

Potenciál mikiny jako přenosného reklamního nástroje byl objeven v roce 1960, kdy US univerzity začali tlačit svůj název na mikiny. Mikiny se staly levným a efektivním způsobem šíření informací v masovém měřítku. Rozpoznáním relativně jednoduchého přizpůsobení a síly šikovné grafiky v kombinaci s frázemi, se mikiny staly prostředkem pro osobní vyjádření jako návrhářů tak i osoby, která je nosí.

Subkulturní přivlastnění mikiny

Vzestup extrémních sportů v roce 1980, jako je surfování a skateboarding a současný vznik hip-hopu jako kulturního fenoménu, dostal mikiny na zcela jinou úroveň. Pro surfaře se mikiny staly praktickou součástí plážového oblečení. Mikiny poskytly jasné řešení pro rychlé teplo při výjezdu na oceán a usnadnili vysušení tím, že absorbovaly pot. Popularitu tohoto sportu využili různé značky, nejúspěšnější byly Stussy a Quicksilver z 90.tych let. Když skateboardy vyšli do ulic a přenesli vertikální pohyby surfování na beton i oni přijali mikiny pro jejich funkčnost- těžká bavlna byl navíc jako polštář mezi tělem a betonovou dlažbou. Desítky předměstské mládeže, které nebyly schopny napodobit pohyby, mohl nyní alespoň napodobit vzhled.

Další revoluce vře v pozdních 70. letech na východním pobřeží Spojených států. V jižním Bronxu v New Yorku se zrodila hip-hop kultura z povstání na diskotéce a jako alternativa života gangů. Nesčetné hip-hop módní značky nadále podporují dědictví mikin tím, že je udržují jako své centrální zaměření, jak v pánském, tak i v dámském oblečení.

Mikiny na křižovatce s módou

Od skromných začátků jako sportovní oblečení, mikiny dosáhli masovou tržní dominanci, vznikem Logomania v roce 1980. Návrháři, kteří chtěli vydělat na "brandingu" k tomu částečně použili mikiny. Námořnické mikiny Vivienne Westwood "Anglomania" jsou všudypřítomné, tak jako "CK" Calvina Kleina. Mikiny s designovým logem vznikaly i v dostupnějších verzích a staly se oblečením pro masy. Schopnost mikiny překonat svůj atletický původ a to že kromě toho, že je vlivnou součástí sportovního oblečení, se stala součástí různých subkultur, svědčí o jejím významu v módě. Nemluvě o tom, že vrozená schopnost módy na recyklaci již existujících motivů garantuje, že mikina se bude vyvíjet i v příštích letech.

Pánské mikiny a Klingel

Mikiny si úspěšně razí cestu i v klasickém pánském šatníku, kde kromě toho, že jsou povinnou součástí sportovního vybavení, troufale nahradily svetry a pulovry. Moderní materiály jsou nejen příjemné, ale disponují i vlastnostmi, které dovolí mikinám plně nahradit i bundy. Přejí jim zejména přechodná období - jaro a podzim. Jsou hřejivé, odolné a velmi snadno se udržují. Mikiny se staly univerzálním kouskem, který si můžete obléci téměř vždy. Kromě příležitostí, které vyžadují oblek. V naší nabídce najdete celou řadu stylových mikin populárních značek Babista a Roger Kent. Najdete zde mikiny s klasickým Pólo límečkem, se zapínáním na zip, proužkované i jednobarevné. Mikiny, které plně využívají Colour Blocking, trendového potisku, výšivky a emblémy. Najdete u nás pánské mikiny s kapucí. Kapuce dodává mikině autentický vzhled, přičemž ji můžete i nemusíte nosit na hlavě. Vyberte si tu, která bude dokonale odrážet Váš styl a Vaši osobnost.


waiting...
všechny ceny jsou včetně DPH Poštovné a balné ve výši 139,- Kč platíte při jedné objednávce pouze jednou